WPROWADZENIE

     Nauczanie przyjazne mózgowi to jedna z form współczesnej dydaktyki, która opierając się na badaniach nad mózgiem odwołuje się do możliwości intelektualnych uczniów, opiera się na ich ciekawości poznawczej.
     Neuroedukacja nawiązuje do pedagogiki Marii Montessori, Celestyna Freineta, Jana Amosa Komeńskiego, ale termin pojawił się pod koniec lat osiemdziesiątych XX wieku. Został użyty przez Gerharda Preißa, który zajmował się dydaktyką matematyki we Freiburgu.
     Neuroedukacja rozwija się dzięki kilku naukom: neurobiologii, która prowadzi dokładne badania związane z funkcjonowaniem mózgu, neurologii, która bada prawidłowości i zaburzenia mózgu, psychologii, która odnosi się do ludzkich zachowań oraz dydaktyce, która zajmuje się edukacją.
     W ostatnich latach ukazało się szereg publikacji związanych z neuroedukacją. Jej zwolennicy twierdzą, że wielu uczniów nie chce chodzić do obecnych szkół, gdyż tracą w nich motywację, dlatego w programie szkolenia będą poruszane tematy związane z pogłębianiem motywacji ucznia do uczenia się.
     Duże znaczenie ma również przedstawianie uczniom celów zajęć w języku dla nich zrozumiałym, zadawanie stosownych ćwiczeń, zadań o tzw. głębokim przetwarzaniu informacji, rozwijających myślenie, unikanie ćwiczeń testowych, które nie mają większego znaczenia w przyswajaniu wiedzy.