ŹRÓDŁA

Źródła, zasoby: Uczestnicy z  poszczególnych grup otrzymują listę źródeł, z których mogą korzystać. Są to źródła głównie internetowe (adresy stron, publikacje internetowe, adres e-mail prowadzącego zajęcia (teresakoziol7@gmail.com), a później innych uczestników zajęć.

Grupa, która wybrała zadanie 1: Poszukaj indywidualnie oraz opracuj w formie prezentacji z krótkim omówieniem przegląd polskich pozycji wydawniczych, również tłumaczeń na temat neuroedukacji.
Przykłady:

Grupa, która wybrała zadanie 2: Zaprezentuj na Facebooku w założonej grupie tematycznej: Jak rozbudzać u uczniów motywację do uczenia się ?

Prof. UAM dr hab. Jacek Pyżalski, Jak motywować niezmotywowanych ?
 https://www.youtube.com/watch?v=nU05JGogX0Q
Dr Marek Kaczmarzyk, Utrata motywacji w szkole:
ORE, Trendy 1/2016: Zainteresowania i motywacja w procesie efektywnego nauczania:
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Strzelinie, Jak motywować uczniów do nauki ?
http://www.poradnia-strzelin.edu.pl/index.php/artykuly/32-jak-motywowac-uczniow-do-nauki

Grupa, która wybrała zadanie 3: Przygotuj publiczne wystąpienie w postaci prezentacji na temat: zastosowania metod i technik rozwijających myślenie uczniów oraz wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnych.

OEIiZK, Grażyna Gregorczyk, Konstruktywizm i konektywizm:
Wirtualne wycieczki:
Wirtualna wycieczka:
Gamifikacja na stronie Supelberfrów:
http://www.superbelfrzy.edu.pl/gry-edukacyjne-gamifikacja/
Webinarium na stronie Supelberfrów:

Grupa, która wybrała zadanie 4: Wyszukaj odpowiednich informacji na temat Międzynarodowych Sympozjów Naukowych Neurodydaktyki. Wysłuchaj 3 spośród podanych wykładów i przygotuj w formie mapy myślowej (rysnotki) omówienie trzech wystąpień.

Międzynarodowe Sympozja Naukowe Neurodydaktyki:
Strona główna:
Dr Marek Kaczmarzyk, Znaczenie pamięci roboczej w procesie uczenia się:
Dr Marzena Żylińska, Jak rozwijać wrodzone zdolności dzieci?
Dr hab. Piotr Łaszczyca, Kuna w kurniku i biologia nauczania…
Prof. dr hab. Stanisław Dylak, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu:
Edukacja w kontekście ewolucji (ważny proces uczenia się)
II Sympozjum Neurodydaktyki X 2016:
Dr hab. Piotr Łaszczyca, E-świat i REALny mózg
III Sympozjum Neurodydaktyki X 2017:
Dr Marek Kaczmarzyk, Kij i marchewka, Układ nagrody w mózgu:
http://www.neurodydaktyka.us.edu.pl/?p=1234

Grupa, która wybrała zadanie 5: Przejrzyj witrynę internetową „Budząca się szkoła” i przygotuj referat lub prezentację na wybrany przez siebie temat (praca indywidualna).

Budząca się szkoła – o stronie:
Blogi związane z Budzącą się szkołą:
http://www.budzacasieszkola.pl/blogosfera/
L. Skutnik, Uczniowie twórcami w szkole – nowy model lekcji:
M. Żylińska, Lapbooki. Dlaczego z dobrej lekcji zmęczeni powinni wyjść uczniowie a nie nauczyciel
M. Żylińska, Uczniowie twórcami materiałów dydaktycznych:
http://www.budzacasieszkola.pl/inspirujemy-do-zmiany/w-kafeterii/


Grupa, która wybrała zadanie 6: Zaplanuj lekcję dla klas IV-VII na dowolny temat, która będzie uwzględniała cele w języku ucznia, pytanie otwierające, 3 metody aktywizujące.

Dr M. Żylińska, Zaintrygować uczniów: czyli o tym, jak poprzez pytania włączać ich mózgi:
CWW LSCDN, Przykłady ćwiczeń o płytkim i głębokim przetwarzaniu w konspekcie lekcji języka polskiego:
http://lscdn.pl/pl/centrum-wymiany-wiedzy/przedmioty-humanistyczn/7963,Relacja-z-VI-Forum-Nauczycieli-Przedmiotow-Humanistycznych-quotDobre-praktykiquo.html
CWW LSCDN, Konspekt lekcji uwzględniający cele wyrażone w języku ucznia oraz pytanie otwierające:
http://lscdn.pl/pl/centrum-wymiany-wiedzy/przedmioty-humanistyczn/9263,Relacja-z-XII-Forum-Nauczycieli-Przedmiotow-Humanistycznych-Dobre-praktyki.html
CWW LSCDN, Przykłady lapboków wykonywanych na lekcjach języka polskiego (kliknąć hiperłącze w tekście)