Źródła, zasoby: Uczestnicy z poszczególnych
grup otrzymują listę źródeł, z których mogą korzystać. Są to źródła głównie
internetowe (adresy stron, publikacje internetowe, adres e-mail prowadzącego
zajęcia (teresakoziol7@gmail.com), a później innych uczestników zajęć.
Grupa, która wybrała
zadanie 1: Poszukaj
indywidualnie oraz opracuj w formie prezentacji z krótkim omówieniem przegląd
polskich pozycji wydawniczych, również tłumaczeń na temat neuroedukacji.
3/https://wydawnictwo.umk.pl/pl/products/2774/neurodydaktyka-nauczanie-i-uczenie-sie-przyjazne-mozgowi
Grupa, która wybrała
zadanie 2: Zaprezentuj na Facebooku w założonej grupie
tematycznej: Jak rozbudzać u uczniów motywację do uczenia się ?
Prof. UAM dr hab. Jacek Pyżalski, Jak motywować niezmotywowanych ?
https://www.youtube.com/watch?v=nU05JGogX0Q
https://www.youtube.com/watch?v=nU05JGogX0Q
ORE,
Trendy 1/2016: Zainteresowania i motywacja
w procesie efektywnego nauczania:
CWW
LSCDN, Motywowanie uczniów do nauki:
http://lscdn.pl/pl/centrum-wymiany-wiedzy/przedmioty-humanistyczn/7349,Relacja-z-III-Forum-Nauczycieli-Przedmiotow-Humanistycznych-Dobre-praktyki.html
http://lscdn.pl/pl/centrum-wymiany-wiedzy/przedmioty-humanistyczn/7349,Relacja-z-III-Forum-Nauczycieli-Przedmiotow-Humanistycznych-Dobre-praktyki.html
Poradnia
Psychologiczno-Pedagogiczna w Strzelinie, Jak
motywować uczniów do nauki ?
http://www.poradnia-strzelin.edu.pl/index.php/artykuly/32-jak-motywowac-uczniow-do-nauki
http://www.poradnia-strzelin.edu.pl/index.php/artykuly/32-jak-motywowac-uczniow-do-nauki
Grupa, która wybrała
zadanie 3: Przygotuj publiczne
wystąpienie w postaci prezentacji na temat: zastosowania metod i technik
rozwijających myślenie uczniów oraz wykorzystywania technologii
informacyjno-komunikacyjnych.
OEIiZK, Grażyna
Gregorczyk, Konstruktywizm i konektywizm:
Wirtualne wycieczki:
Wirtualna wycieczka:
Gamifikacja na stronie Supelberfrów:
http://www.superbelfrzy.edu.pl/gry-edukacyjne-gamifikacja/
http://www.superbelfrzy.edu.pl/gry-edukacyjne-gamifikacja/
Webinarium na stronie Supelberfrów:
Jak zrobić lapbook ?
https://www.youtube.com/watch?v=uNhOGo8r4II
https://www.youtube.com/watch?v=uNhOGo8r4II
Przykłady lapbooków wykonywanych na lekcjach:
http://lscdn.pl/pl/centrum-wymiany-wiedzy/przedmioty-humanistyczn/8880,Relacja-z-XI-Forum-Nauczycieli-Przedmiotow-Humanistycznych-Dobre-praktyki.html
http://lscdn.pl/pl/centrum-wymiany-wiedzy/przedmioty-humanistyczn/8880,Relacja-z-XI-Forum-Nauczycieli-Przedmiotow-Humanistycznych-Dobre-praktyki.html
Grupa, która wybrała
zadanie 4: Wyszukaj
odpowiednich informacji na temat Międzynarodowych Sympozjów Naukowych
Neurodydaktyki. Wysłuchaj 3 spośród podanych wykładów i przygotuj w formie
mapy myślowej (rysnotki) omówienie trzech wystąpień.
Międzynarodowe Sympozja Naukowe
Neurodydaktyki:
Strona główna:
Dr Marek Kaczmarzyk, Znaczenie pamięci roboczej w procesie
uczenia się:
Dr Marzena Żylińska, Jak rozwijać wrodzone zdolności dzieci?
Dr hab.
Piotr Łaszczyca, Kuna w kurniku i
biologia nauczania…
Prof.
dr hab. Stanisław Dylak, Uniwersytet im. Adama
Mickiewicza w Poznaniu:
Edukacja
w kontekście ewolucji (ważny proces uczenia się)
II Sympozjum Neurodydaktyki X 2016:
Dr hab. Piotr Łaszczyca, E-świat i REALny mózg:
III Sympozjum Neurodydaktyki X 2017:
Dr Marek Kaczmarzyk, Kij i marchewka, Układ nagrody w mózgu:
http://www.neurodydaktyka.us.edu.pl/?p=1234
http://www.neurodydaktyka.us.edu.pl/?p=1234
Grupa, która wybrała
zadanie 5: Przejrzyj witrynę internetową „Budząca się szkoła” i przygotuj
referat lub prezentację na wybrany przez siebie temat (praca indywidualna).
Budząca się szkoła – o
stronie:
Strona główna:
http://www.budzacasieszkola.pl/
http://www.budzacasieszkola.pl/
Blogi związane z Budzącą
się szkołą:
http://www.budzacasieszkola.pl/blogosfera/
http://www.budzacasieszkola.pl/blogosfera/
L.
Skutnik, Uczniowie twórcami w szkole – nowy model lekcji:
M. Żylińska, Lapbooki.
Dlaczego z dobrej lekcji zmęczeni powinni wyjść uczniowie a nie nauczyciel
M. Żylińska, Uczniowie twórcami materiałów dydaktycznych:
http://www.budzacasieszkola.pl/inspirujemy-do-zmiany/w-kafeterii/
http://www.budzacasieszkola.pl/inspirujemy-do-zmiany/w-kafeterii/
Grupa, która wybrała
zadanie 6: Zaplanuj lekcję dla klas IV-VII na dowolny temat,
która będzie uwzględniała cele w języku ucznia, pytanie otwierające, 3
metody aktywizujące.
Dr M. Żylińska, Zaintrygować
uczniów: czyli o tym, jak poprzez pytania włączać ich mózgi:
CWW LSCDN, Przykłady ćwiczeń o płytkim i głębokim
przetwarzaniu w konspekcie lekcji języka polskiego:
http://lscdn.pl/pl/centrum-wymiany-wiedzy/przedmioty-humanistyczn/7963,Relacja-z-VI-Forum-Nauczycieli-Przedmiotow-Humanistycznych-quotDobre-praktykiquo.html
http://lscdn.pl/pl/centrum-wymiany-wiedzy/przedmioty-humanistyczn/7963,Relacja-z-VI-Forum-Nauczycieli-Przedmiotow-Humanistycznych-quotDobre-praktykiquo.html
CWW LSCDN, Konspekt
lekcji uwzględniający cele wyrażone w języku ucznia oraz pytanie otwierające:
http://lscdn.pl/pl/centrum-wymiany-wiedzy/przedmioty-humanistyczn/9263,Relacja-z-XII-Forum-Nauczycieli-Przedmiotow-Humanistycznych-Dobre-praktyki.html
http://lscdn.pl/pl/centrum-wymiany-wiedzy/przedmioty-humanistyczn/9263,Relacja-z-XII-Forum-Nauczycieli-Przedmiotow-Humanistycznych-Dobre-praktyki.html
CWW LSCDN, Przykłady
lapboków wykonywanych na lekcjach języka polskiego (kliknąć hiperłącze w tekście)
http://lscdn.pl/pl/centrum-wymiany-wiedzy/przedmioty-humanistyczn/8880,Relacja-z-XI-Forum-Nauczycieli-Przedmiotow-Humanistycznych-Dobre-praktyki.html
Przykład lekcji prowadzonej w korelacji języka polskiego i historii z zastosowaniem aktywizujących metod nauczania:
http://lscdn.pl/pl/centrum-wymiany-wiedzy/przedmioty-humanistyczn/8526,Relacja-z-VIII-Forum-Nauczycieli-Przedmiotow-Humanistycznych-quotDobre-praktykiq.html
Przykład lekcji prowadzonej w korelacji języka polskiego i historii z zastosowaniem aktywizujących metod nauczania:
http://lscdn.pl/pl/centrum-wymiany-wiedzy/przedmioty-humanistyczn/8526,Relacja-z-VIII-Forum-Nauczycieli-Przedmiotow-Humanistycznych-quotDobre-praktykiq.html